ن ( تحصیلات : لیسانس ، 26 ساله )

من دختری 26 ساله هستم که 6 ماه است عقد کردم شوهرم همیشه می گوید لباس های گران بخر و باید هر6 ماه یک بار مانتو و لباس بخری ولی من اصلا با نظرش موافق نیستم .
شوهرم فوق لیسانس دارد و به من گفته باید حتما فوق لیسانس بگیرم و با این که از لحاظ مالی مشکلی ندارد و لی میگوید باید سرکار بروی شما بگویید من چه کار کنم و چه طوری با او رفتار کنم .


مشاور (خانم سعیده صفری)

باسلام خواهر عزیزم از متن سوالتان مشخص است که ارزش های شما و همسرتان در مورد مسائل اقتصادی و خرج و مخارج با هم تفاوت دارد ، شما بیشتر به فکر پس انداز و خرید مایحتاج اساسی زندگی هستید و همسرتان به جای ذخیره و رسیدن به خانه و ماشین شخصی ترجیح می دهد از ظاهر زندگی لذت ببرد. هیچ کدام از این دو عقیده درست یا غلط نیستند بلکه تفاوت نگرش و عقیده را در مسائل اقتصادی نشان می دهند پس همیشه انتخاب راه بینایبن و توافق رسیدن در این موارد بهترین راه حل است. ولی عملی کردن این جمله به اندازه ی بیان آن اسان نیست. پس چه کار می توانید انجام دهید؟ در مرحله اول از انگیزه این درخواست همسرتان آگاه شوید ، از ظاهر سؤالتان این گونه بر می آید که ظاهر شما و طرز لباس پوشیدنتان برای ایشان بسیار مهم است، و برای شما تنوع لباسی و ظاهر را می پسندند، پس بهتر است به جای اینکه با این قضیه مخالفت کنید به آرایش و ظاهرتان بیشتر از حد متوسط توجه کنید و تنوع را در لباس پوشیدنتان رعایت کنید، لازم نیست حتما لباس مارک دار انتخاب کنید ولی لباس های شکیل و زیبا که مناسب شما باشد ، قیمت متوسطی داشته باشدو نظر همسرتان را جلب کند، انتخاب کنید. و حتی ایشان را ترغیب کنید که با این شیوه می توانید به فکر پس انداز هم باشید. اما در برخی از زوجین دیده ام که زوج یا زوجه سعی دارد با هرچه زیباترکردن همسرش عیوبی که از او نمی پسندد را مخفی کند و حتی اعتماد به نفس خود را به این طریق مخصوصاً نزد دیگران افزایش دهد. پس لازم است انگیزه اصلی همسرتان را از این درخواستش متوجه شوید و آن هم به این طریق ساده و مستقیم امکان پذیر است، در یک موقعیت مناسب به همسرتان بگویید که تو برایم مهم ترین فرد زندگیم هستی و من دوست دارم همه تلاشم را بکنم تا نیازهای تو را برآورده کنم و مطابق میل تو رفتار کنم ولی این خواسته ات اذیتم می کند، ما چیزهای مهم تر از خرید لباس هم در زندگی یمان داریم، من خیلی خوشحالم که وضع ظاهری من برات مهمه و حتی دوست دارم موقع خرید باهم برویم و لباس هایم را با سلیقه مشترک جفتمان انتخاب کنیم ولی در کنارش به فکر آینده و پس اندازمان هم باشیم. این یکی از شیوه های صحبت کردن با همسرتان بود، بدین ترتیب هم خودتان و همسرتان متوجه خواهید شد که با مخالفت کردن با هم به نتیجه نخواهید رسید ولی اگر سعی کنید با در نظر گرفتن دیدگاه همسرتان به خواسته های خود برسید موفق تر خواهید بود.